nu en sån här tråkig måndagkväll i väntan på simon tänkte jag skriva något som jag funderat på länge. nåt som jag inte vågar tro fullt ut på, men som ändå inger lite hopp iallafall. Michael lever. jag vet att det är väldigt 'out there' och det hela 'elvis har också fejkat sin död' bla bla bla. men jag tror att om det är någon människa som skulle klara av att fejka sin död så är det michael. han har så pass stort inflytande på många människor, och han är inte så fattig som många verkar tro. jag fattar inte heller precis hur han skulle klara av det, men jag tror att med noga planering, rätt kontakter och pengar så borde det gå. eller?

en kväll då jag var väldigt nere så hamnade jag på youtube, rättare sagt på jonellstartv's youtubekanal. efter att ha sett alla dom klippen hon gjort så inser jag att det är något skumt, det är något som verkligen inte stämmer. det behöver inte vara att han lever, men saker och ting gick inte till som t.ex. familjen vill få det att verka. jag är ju som jag är, och blev väldigt fast i det här, för jag älskar konspirationer och sånt som man inte riktigt vet vad som är sant eller inte. allt som man måste kämpa för att få reda på sanningen tycker jag är skitkul att hålla på med. så därför har jag kollat upp ett par grejer gällande detta, för ajg vill verkligen veta exakt vad som hänt och hur det gått till. jag tror helt och hållet på att ambulansbilden är fejkad och att begravningen delvis var inspelad i en studio. det är många mer saker som jag kan skriva om senare, som jag verkligen tycker verkar konstigt. det gäller att ha 'an open mind' och verkligen se till faktan. även om vissa saker känns så långsökta så finns det bevis som man inte kan blunda för. hennes videor är väldigt populära, och det borde visa på att hon har något intressant att säga.

http://www.youtube.com/user/jonellstartv?blend=1&ob=4#p/u/14/g91YGe5ouqs

men varför skulle han fejka sin död? jag skulle vilja säga att det finns ett antal ganska bra anledningar. de två vanligaste:

nr 1. Han är rädd att bli mördad av personer/bolag/grupper som vet att han är värd mer död än levande. (det bevisas ju nu med att han sålt fler skivor på ett halvår än vad han gjort det senaste decenniet) det enklaste är att bara försvinna under jorden till han fixat till grejer, som tex betala tillbaka pengar till dom han var skyldig osv. här kan jag ju bara tillägga att AEG, bolaget som är utgivare av hans konserter han skulle ha i london, bad väldigt specifikt att det skulle finnas en punkt på deras kontrakt att de skulle få flera miljoner dollar i försäkringspengar om Michael dog av en drogöverdos som hjärtstillestånd blev en följd av. efter detta så anställde de dr conrad murray (som alla som inte bott under en sten borde veta var Michaels personliga hjärtläkare) som efter bara 11 dagar gav Michael den dödliga dosen av propofol. om han nu verkligen är död, så var Michaels farhågor sanna. AEG har tjänat mer pengar på Michaels död än de skulle ha gjort på hans konserter, eftersom de även äger rättigheterna till filmen This Is It.

nr 2. Han är less på media och vill lära dem en läxa. efter att varit i rampljuset i 45 år och fått stå ut med alla möjliga anklagelser (han gillar tydligen att kissa inför folk och han har en näsprotes...) så fick han helt enkelt nog. har har i alla år sagt att alla är så lättlurade, att vi tror allt som skrivs i media och att vi är för hjärntvättade för att se vad som egentligen är sant och att bi blundar för det vi inte tror på. det kan han ju bevisa om han lyckas lura en hel värld att han är död, eller hur? det skulle öppna mångas ögon, och verkligen se media på ett annat sätt. ´

tänker slänga in en annan youtubekanal som fått väldigt mycket uppmärksamhet. han har varit med i radio och är bara 16 år gammal.

http://www.youtube.com/user/pianogames?blend=5&ob=4#p/u

en av hans videor. vissa saker är väldigt intressanta, och några saker kan vara väldigt långsökta. jag vet att joe jackson är en skitstövel många gånger, men visst var han ännu värre än vanligt i den här filmen? inte ens ledsen att hans son dött två dagar tidigare? det tyder på att antingen så har han inget hjärta överhuvudtaget eller så har inte michael dött? vet själv inte riktigt vad jag tror på..




den frågan jag ställde mig efter att ha sett ett par videor var om han väljer att komma tillbaka, kommer han inte att ha brutit massa lagar? är det inte olagligt att fejka sin död? ni som känner mig vet att jag vill ha svar, och att jag gärna undersöker till jag hittat det. det jag kommit fram till är att, nej, det är inte olagligt att fejka sin död enligt kalifornisk lag. om du tjänar pengar på din fejkade död, är det olagligt. då säger många, han har ju tjänat massa pengar sen han dog, det är ju bedrägeri! nej, det är det inte. han har tjänat pengar på sin musik, sina skivor och låtar, det är inget olagligt eftersom det gjorde han innan han dog också. det är om han börjar tjäna pengar efter sin död, som det blir bedrägeri. det vore också olagligt ifall familjen tar ut hans livsförsäkring, eftersom det då finns pengar i familjen som inte skulle ha funnits där om han inte dött. men dom ligger orörda, för familjen inte är intresserad av den. (är inte det lite konstigt? varför vill de inte ta ut pengarna åt michaels barn? fr att de kanske vet att han lever och att det vore olagligt om de tog ut den?) den enda lagen jag kan finna att de brutit mot är att 112-samtalet är fejkat. (det finns flera filmer om det på youtube, väldigt intressant) men om man brutit mot den lagen så riskerar man inget fängelse, utan bara mindre böter. det finns otaliga kryphål som jag är säker på att Michael skulle utnyttja om han nu har fejkat sin död. det lagliga tror jag att han tänkt på, eftersom det vore ju lite synd om han åker i fängelse efter att ha gjort en sån här grej..

det finns mycket om detta som jag skulle kunna skriva, men då skulle inlägget bli hur långt som helst. tror att om jag vågar och vill, ska jag skriva mer om det jag tagit reda på. det finns många saker som få tänker på, och som vi verkligen blundat för. självklart har this is it en stor roll i detta, men det kan jag ta en annan gång. en sak kan jag nämna nu, som jag tycker är väldigt konstigt. kolla in denna sajt:

http://www.thisisalsoit.com

den ändrar sida varje dag. den har bland annat bytt sida till olika bibelcitat, youtubevideor, fejkdöd-forum och olika wikipediasidor. ingen vet vem som ligger bakom denna sida, eller vad som menas med den. det kan vara någon som bara jävlas, men hur skulle man orka leta fram nya sidor varje dag, och till vilken nytta? nej, något fuffens är det, kan bara inte riktigt veta vad.

tänker avsluta med en bild som visades i slutet av michaels minnesstund. kom ihåg att 'keep an open mind' och läs mellan raderna!

Kommentera

Publiceras ej