I slutet av augusti så blev jag vägd på 360 med deras speciella våg som skickar elektriska imulser genom kroppen och kan på så sätt mäta hur mycket muskler/fett/vatten man består av, och var dessa sitter. Hade en helt okej sammansättning i augusti med tanke på att jag vart på resande fot i tre månader och inte vart i närheten av någon träning. Hade 25,4% fett i kroppen och de var fördelade på ganska olika ställen och sammanlagt 31,6 kg muskler. Igår gjorde jag om mätningen och vilka framsteg jag gjort på 4 månader!
 
Jag har gått från 25,4% till 21,2% fett, och ökat muskelmassan med 2,7 kg! Väger exakt samma som förra mätningen, men har alltså bytt ut 2,5 kg fett mot 2,7 kg muskler! Sjukt stolt över mig själv, att den hårda träniningen faktiskt gett resultat! Det är armarna som har störst skillnad, och har även lyckats jämna ut styrkan (hade mer muskler på höger kroppssida än vänster) i både ben och armar. Sjukt kul att man kan mäta så här, och få sina resultat svart på vitt!
 
Nu åker jag ju iväg snart (wiho) och därför lär ju detta inte hålla sig uppe direkt. Ska prova väga mig igen när jag kommer hem, och strax innan sommaren, och försöka komma upp i resultatet jag har nu. Det blir mitt mål med vårträningen!

Kommentera

Publiceras ej