Fredag vaknade jag upp till STRÅLANDE SOL och 10 plusgrader, halleluja moment asså!
 
 
Hade en chill morgon med Philip och Christoffer och efter lunch begav jag mig ut på upptäcksfärd.
 
 
 
Jag började med att gå ner till vattnet och se ut över bron, bergen och båtarna. Så otroligt vackert är det.
 
Härnäst spatserade jag ner till Vågen.
 
Tittade på svanfamiljen och båtarna i hamnen och alla mysiga uteserveringar som tyvärr stängt för säsongen.
 
Sen blev det Breiavannet, den frusna sjön mitt i stan. Vandrade ett varv runt här och njöt av solskenet.
 
Jag gick förbi alla platser jag gått vid så många gånger förr, och det var nästan en overklig känsla.
 
Men oj så jag trivts bra här, kom verkligen ihåg hur bra jag mådde året detta var mitt hem.
 
Kvällen spenderade vi på östervåg där jag bjöd killarna på lasagne som jag gjort så många gånger förut. Sen började förberedelserna för morgondagens fest.
 
Pressväggen skulle skrivas! Christoffer och Aleksandar mätte noggrant ut var alla bokstäver skulle vara.
 
Och skrev med största koncentration.
 
Till slut bildades ordet östervåg 37, åh vad det namnet är mig kärt.
 
Resten av kvällen smidades planer för morgondagens quiz, vi skrattade åt gamla fina minnen som skapats inom väggarna där och hade en mysig kväll tillsammans. En helt underbar dag blev det till slut!

Kommentera

Publiceras ej