Lite drygt en månad har gått sen jag tog mitt pick och pack och flyttade till västerbottens sydligaste stad. Det känns dock som om jag bott här i år och dagar, september 2013 kan vara en av dom mest händelserika månaderna i mitt liv! Så många nya intryck, rutiner, bekantskaper och äventyr som jag varit med om den här månaden alltså! Nollningen var sjukt kul, tre veckor fullspäckade med maskerader, tävlingar, spex och nya människor. Men nu då nollningen är över början en helt ny tid, med lugnare tempo och rutinisering. 
 
Jag har inte riktigt fått koll på livspusslet än känner jag, det är svårt att få allt att falla på plats. Plugg, tentor, kompisar, fritid, träning.. Mycket att hålla koll på. Men jag trivs bra här, det känns som om jag valt rätt utbildning och människorna i min klass är så himla snälla och roliga att umgås med. Känner att en ny tid i mitt liv har börjat, och det känns rätt bra.
 
Men såklart så har det sina ups and downs. Ensamheten har jag fortfarande svårt med ibland. Det är som en nedstämdhet blandat med panik att inte ha människor runtomkring en hela tiden, och jag har svårt att slappna av och bara vara ensam ett tag. Hänger kvar sen Australientiden tror jag. Men det går väl bättre och bättre, jag inser att egentid är bra, och det behövs nu då det är så mycket nytt att ta in. Men ja, ni alla jag bodde i samma stad som tidigare, ni är saknade - och kommer alltid att vara. Men jag vet att ni alltid finns där när ni behövs som mest och det gör att det känns tryggt att bo här, minst 130 kilometer ifrån er.

Kommentera

Publiceras ej