Nu i dagarna har jag börjat söka praktik till hösten. 8 veckor ska vi vara ute på ett företag och hjälpa till på deras HR-avdelning. det känns himla spännande att få prova komma ut i arbetslivet litegrann, och se om man lärt sig något dom här två åren jag har pluggat. vi har ju mest teoretisk kunskap nu, så det ska bli kul att se om man kan använda det i praktiken på något sätt.
 
jag har bestämt mig för att göra praktiken i Skellefteå. jag blir av med mig lägenhet till sommaren, så det passar bra att bo här under sommaren och sen bo kvar till i november. då har jag längre tid på mig att hitta någonstans att bo också. jag funderar även på att söka praktik i stockholm, men det känns mycket knepigare. dels har jag ingenstans att bo, så det lär bli bökigt med det plus att det kommer kosta ganska mycket mer än att bo här hemma. så kan bli så att man får bo hemma så man kan spara lite pengar. kommer ju att behövas senare tänker jag.
 
Nu väntar jag på svar från ett par företag som jag sökt praktik hos, det ska bli spännande att se var man hamnar!

Kommentera

Publiceras ej