När jag var liten hade jag blont lockigt hår.

När jag var liten satt jag i snödrivan hos grannen och väntande på att farmor skulle möta upp mig.

När jag var liten var dunderklumpen det bästa som fanns.

När jag var liten kunde jag inte prata rent. Maaaooom (tänk fonetisk skrift fast utan de konstiga tecknen) = farmor, nane = navel. Vardesådoda = varsegod. för att bjuda på några av godbitarna.

När jag var liten var jag lillgammal.

När jag var liten så rymde jag stup i kvarten. men inte utan att ha skrivit en lapp om att jag har gjort det först.

När jag var liten fick jag ett teleskop och pappa hjälpte mig ställa in den mot månen.

När jag var liten så fick jag en lillasyster. när hon höll om mitt lillfinger på bb är det tidigaste minne jag har.

När jag var liten så drack jag mjölk med jordgubbssaft hos mig granne cindy dagarna i ända.

När jag var liten så var jag otroligt nyfiken och frågade om allt.



allt som allt var jag mig själv fast i en mindre version. dunderklumpen är fortfarande bäst och jag är nog mer nyfiken nu än jag var då. fast talet har jag rättat till (även om det inte alltid är rent uttal jag har) och jag rymmer iväg på ett lite annat sätt idag då jag faktiskt åker någonstans då jag säger att jag ska det. jag var ett lyckligt barn tror jag, och har nästan bara goda minnen från min barndom. att lilla jag blev stora jag idag är ganska sjukt egentligen, tänka sig var livet är underbart.

Kommentera

Publiceras ej