Vilken dag är det idag?
Det är lördag idag! Bästa bästa dagen på veckan! Äntligen lite ledig, och idag får man faktiskt äta tre muffins på rad för det är faktiskt helg.

Vad ska du göra ikväll?

Ikväll ska jag till mina eminenta klasskompisar Sofia och Oscar för lite galej. Kör fortfarande på Sober October, men självklart ska jag vara med och ha kul ändå! Ska bli väldigt trevligt!

Säg två bra uttryck:

lärde mig ett Umeåuttryck igår, "gadd" eller "gedd" tror jag det var. Typ "asså shit vad gedd" (vad bra/kung/bäst osv) eller "han är gedd/gadd" (han är snygg) om jag förstått det rätt. Vet inte om det är ett bra uttryck men ett uttryck är det. Sen så säger jag "galaxer i mina braxer" för jag drömde om Vintergatan 5a inatt där den här kaptenen säge så hela tiden!

Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vaknar brevid nån som kramas hårt och pussar en i Nacken. Frukost på en solig balkong med musli, juice, mackor, kaffe och frukt. Förmiddag med promenad och picknick i en höstig park, Lunch på Lilla Marie, eftermiddag i en skidbacke eller vandring på ett berg, Middag på den mest romantiska lilla restaurangen i San Fransisco och en kväll med världens bästa gäng där ALLA är där ute i en stuga vid havet så man kan åka till öar och bada. Natten med stjärnklar himmel och en hand i min.

Vad blir du glad av få höra att du är?
Förra helgen fick jag höra att jag är duktig på att vara mig själv. Blev ganska glad att höra det faktiskt.

Känsla prick nu.

Mätt efter tre kladdkakemuffins som min rumsgranne bakat. Glad med tanken på att träffa klassen ikväll, och ont i benen för allt cyklande jag gjort idag.

Vem saknar du?

Min mamma! Saknar alltid henne då jag är borta!

Något som är asbra att ha:
En minitermos att ta med kaffe på skolan varje dag. Synd bara att jag inte har en sån!

Vad är du bra på?

Peppa och styra ihop roliga saker. 

Vad vill du ha?
En egen lägenhet med ett kök. Lite less på korridorslivet.

Vad tycker du är roligt?

Människor som klantar sig, ramlar och gör sig illa, skrämsvideor på youtube, katter som gör knasiga saker och bloopers från Big Bang Theory.

Vad är du dålig på?

Att slappna av och inte tänka så mycket jämt.

Vem är du kär i just nu?

Ingen just nu, men än finns det hopp! Tills vidare kollar jag efter stora fina bruna ögon man kan kolla in i.

Vad var det senaste du skrev i Word?


"I och med att utbildningssystemet byggs ut blir kostnaden för att skaffa barn högre, då investeringar i utbildning kostar mer än att låta barnen jobba på gården." Roliga skolsaker!

 

 

Det var den lördagslistan!

 

Kommentera

Publiceras ej